مستــــنادر

گروه مستند شهید نادر مهدوی . دانشگاه صنعتی مالک اشتر

مستــــنادر

گروه مستند شهید نادر مهدوی . دانشگاه صنعتی مالک اشتر

کلیپ صوتی | آرمان‌های دانشجویی



به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو٬ کلیپ صوتی « آرمان‌های دانشجویی » پیرامون بازخوانی شاخصه‌های آرمان‌های دانشجویی از نگاه رهبر معظم انقلاب منتشر شد .

من این نکته را به شما بگویم ، مصلحت‌اندیشی یک چیز بدی نیست. منتها گرایش مصلحت‌اندیشانه یعنی با واقعیات صد در صد کنار آمدن، آرمان‌ها را به کلی از ریشه قطع خواهد کرد. شما اگر به قله‌ها نگاه کنید، برآیند آرمانگرایی شما و چالش مسئولین با مصلحت‌ها ، برآیند معتدل و مطلوبی خواهد شد ؛ اما اگر شما هم به دنبال مصلحت‌گرایی رفتید، آن وقت دیگر آرمان‌ها گم می‌شوند . دانشجویان نباید آرمان‌گرایی را رها کنند !  ( مقام معظم رهبری )

 دریافت کلیپ صوتی با فرمت MP3 [حجم فایل: ۴.۸۲ مگابایت | کیفیت فایل: ۱۲۸ کیلوبیت]

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۹
حسین رفاهی فرد

نظرات  (۱)

"همان طور که کراراً تذکر داده‏ام بزرگترین وابستگی ملتهای مستضعف به اَبَرقدرتها و مستکبرین؛ وابستگی فکری و درونی است، که سایر وابستگیها از آن سرچشمه می‏گیرد. و تا استقلال فکری برای ملتی حاصل نشود، استقلال در ابعاد دیگر حاصل نخواهد شد. و برای به دست آوردن استقلال فکری و بیرون رفتن از زندان وابستگی به غیر، باید از خواب مصنوعی که بر بعضی از قشرهای ملت و خصوصاً طبقۀ دانشمند و متفکر و روشنفکر تحمیل شده است، برخیزید و خود را و مفاخر و مَآثر ملّی و فرهنگی خود را دریابید. بزرگترین فاجعه برای ملت ما این وابستگی فکری است که گمان می‏کنند همه چیز از غرب[است]، و ما در همۀ ابعاد فقیر هستیم، و باید از خارج وارد کنیم. شما استادان و فرهنگیان و دانشجویان دانشگاهها و دانشسراها، و نویسندگان و روشنفکران و دانشمندان معظّم باید کوشش کنید، و مغزها را از این وابستگی فکری شستشو دهید. و با این خدمتِ بزرگ و ارزنده، ملت و کشور خود را نجات دهید. "

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی  _ ۳۱ شهریور ۱۳۵۸

پاسخ:
ممنون از متن های مفید.
متاسفانه ما خیلی کم سراغ صحبت ها و رهنمود های امام می رویم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی